• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Lån eller samlingslån?

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Miika

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
20 Februari 2022
Meddelanden
225
Mottagna reaktioner
114
Poäng
297
Fick min upplysningskopia idag och ser att jag hade 4,3% på den, inte 3,1 som minUC visade. Med andra ord inte bra utan mindre bra. :confused:
 

stikkan

Kunnig medlem
Poäng: 357
Blev medlem
29 April 2021
Meddelanden
235
Mottagna reaktioner
179
Poäng
357
Fick min upplysningskopia idag och ser att jag hade 4,3% på den, inte 3,1 som minUC visade. Med andra ord inte bra utan mindre bra. :confused:
Om du kollar upplysningskopiorna från samtliga banker så skiljer troligtvis ditt UC-score mellan dom. Om jag har förstått saken rätt så har bankerna sina egna parametrar för uträkning av UC-score så det du ser på minUC får mest tas som en indikation på hur man ligger till..
 

Miika

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
20 Februari 2022
Meddelanden
225
Mottagna reaktioner
114
Poäng
297
Om du kollar upplysningskopiorna från samtliga banker så skiljer troligtvis ditt UC-score mellan dom. Om jag har förstått saken rätt så har bankerna sina egna parametrar för uträkning av UC-score så det du ser på minUC får mest tas som en indikation på hur man ligger till..
Fick bara en kopia iom att jag sökte via Advisa. Förvånad att inte ens remember erbjöd något.
 

Miika

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
20 Februari 2022
Meddelanden
225
Mottagna reaktioner
114
Poäng
297
Fått mail från Marginalen imorse om att pengarna är på väg till kontot. Antar att inget oväntat kan hända nu.

Planen nu är att jag vill vänta ut alla ff samt betala till Marginalen varje månad, minst under hela 2023. Jag vill helst ha rak amortering och allt hos min bank Nordea. Är det verkligen lönt att söka nytt samlingslån direkt hos Nordea nästa år med tanke på att det alltid är mer att betala tillbaka? Känns som att man aldrig kommer bli klar om man flyttar runt lånen.
 

Miika

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
20 Februari 2022
Meddelanden
225
Mottagna reaktioner
114
Poäng
297
Fortsätter min monolog här :p

Fick pengarna på kontot idag. Inget lösenkrav, inga kompletteringar - så skönt!

Har slutbetalat Ferratum, Fairlo och Gothia.
Svea, Goodcash och Slantar dras imorgon och då är allt som ska betalat. Känns så overkligt på något sätt att jag kan sluta tänka på alla dessa varje månad.

Vet dock att jag har en skuld hos Lumify på 38k som de lämnat över till Gothia i maj 2022. Den har jag inte hört ett ord om. Skrev till Gothia och de sa att Lumify inte finns kvar hos dem och att jag ska kontakta Lumify. Men på Lumifys hemsida står att min skuld finns hos Gothia. o_O
Har pengar kvar från lånet som har utbetalats och vill betala min skuld, men hur?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp